lördag 3 december 2011

Hur ofta besöker du biblioteket?

Nyss läste jag en artikel på Bok och biblioteksmässans hemsida att bokutlåningen minskar på våra bibliotek. Jag får erkänna att jag lånar inte särskilt ofta böcker. De gånger det sker så har det varit i samband med uppsatser och liknande inom skolan. Dock var jag för lite mer än en månad sen på utförsäljning av böcker på ett bibliotek. Jag är mer en människa som gillar att köpa mina böcker och det är väl tur att någon gör det. Fast jag vill ändå slå ett slag för våra bibliotek runt om i landet för oftast sker det en hel del där mer än bara bokutlåning. Det anordnas bokcirklar, man kan få värdefulla tips om författare och sagostunder för barn. Så varför inte ta en titt på vad som händer på närmsta  bibliotek och göra ett besök?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...