söndag 6 november 2011

Gårdagen...


Min gårdag innebar full fart. Bland annat att städa mitt hem eftersom min vän Hanna skulle komma hit och sedan även fixa iordning mig då jag skulle servera kaffe i kyrkan. Det har blivit lite av en tradition att vara i kyrkan och servera kaffe på Alla Helgons Dag. Denna dag är det otroligt vackert i kyrkan som är full av tända ljus och man har hör lugna toner som spelas. Ute på kyrkogården lyser små ljus här och var. Det är en upplevelse att gå runt och se alla tända ljus. Man träffar människor man aldrig tidigare har sett eller kanske bara aldrig talat med. Jag hade helt enkelt en dag full med fart, men en väldigt trevlig dag.

Kram//Tess

1 kommentar:

  1. Jag åkte förbi skogskyrkogården i Jönköping igår. Ack så vackert!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...