tisdag 29 november 2011

En besökare på trappan...

Väl hemma trött, hängig och kissnödig! Vad händer? Nej jag gjorde inte i byxorna utan mitt öga skådade något intill ytterdörren på min trappa. Första tanken var nej vad har Misse tagit kål på nu. Jag är ju född nyfiken så givetvis pillade jag och en liten söt domherre började öppna munnen åt mig och sa antagligen "Sluta tafsa kärring".  En snabb besiktning fick domherren av mig och jag kan inte finna några allvarliga fel för benen funkar som de ska då han kan greppa med dom runt mina fingrar och vingarna kändes ok. Vet inte om stackarn flugit in i köksfönstret eller om han blivit överraskad av mörkret. I alla fall får Mr Domherre sova i stallet inatt och intill sig finns både vatten och delikatesser såsom frön i olika former, talgboll och vatten. Om han fått sitta kvar i hörnet hade han garanterat blivit kattmat för Missan skulle naturligtvis ut (Hon som annars aldrig går ut).

          



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...