tisdag 25 oktober 2011

En dum idé...


Ja jag är ju född nyfiken. I lördags fick jag ett erbjudande att köpa ett par säckar med halmpellets hyfsat billigt det vill säga strö till exempel till skitgrisar som mina ponnyer. Det skulle vara lättmockat och smidigt! Jag instämmer det är förbaskat lättmockat eftersom mina ponnyer står konstant och mumsar på halmpellets i sina boxar. Det blir ju bara en massa bajs att mocka ut! Tänkte att jaja de slutar väl snart när de inser att det inte är så gott, men icke varje gång jag tittat till hästarna så har jag hört hur dom smaskar och knaprar. Det blir åter till att införskaffa torvmix. Alla strö har ju sina fördelar och nackdelar. Och nu har jag ju i alla fall testat.

1 kommentar:

  1. Ett tips, blöt pelletsen ordentligt så att den luckras upp och smulas sönder. Då tycker inte mina hästar att det är lika spännande att tugga i sig det.
    /Elin

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...