söndag 9 oktober 2011

Det är kanske dags?

Det är kanske dags för Tess att ta steget ut i vuxenlivet. 30 år gammal och inte kommit så långt i livet som det var tänkt. Jag hade en gång stora planer, men något hände :) Som 11 åring hade jag stuteriplaner och gjorde skisser över morfars ladugård hur jag skulle bygga stall. Hade alltså planer att alltid bo i barndomshemmet. Som 17 eller 18 åring satt jag hemma hos min vän Jennie och vi planerade på att flytta till Göteborg. *Jisses* Vad har jag idag? Ett pyttelitet stall med två runda shettisar i...*Haha* Andra planer jag hade var att deltaga i minst en dokusåpa, fast det är nog ändå bra att jag inte har visat mitt rätta jag i tvrutan kanske.  Ett slag fick jag för mig att bli kock, men tack och lov insåg jag ganska snabbt på den utbildningen att det inte var något för mig just då. Tanken var även att jag i alla fall vid 30 års ålder skulle ha två barn, men det finns inga knoddisar i mitt hem utan istället en gammal tjurig hund och en väldigt tjock och lat katt. Planer har det funnits många i mitt liv och att bli förskollärare var ingen plan jag hade när jag var under 20 år. Hade någon sagt det då hade jag bara skrattat bort det hela, men jag ångrar inte mitt yrkesval för en enda sekund så roligt som det är. Tänk att livet blir sällan som man tänkt sig. Undra vad min nästa plan blir? En jorden runt resa? Tveksamt! Köpa ett svenskt halvblod? Då är det nog dags att ta tempen på mig ;)  Jo det finns faktiskt en plan eller snarare en dröm och det är att åka till Island. Vill se naturen där, rida islandshäst och bada i varma källor. Någon som vill haka på? Är sugen att göra det till sommaren 2012.

Kram på er//Tess

1 kommentar:

  1. Bitte tycker det är knoddis-time snart. Vill ju se söta mini-tessor.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...