tisdag 18 oktober 2011

Bortskänkes...

Nä det är inte jag som har duschat av mig skiten...
Utan jag som har duschat en styck skitgris till hund.

Bortskänkes olydig byracka! I alla fall så kändes det så tidigare idag. För efter en rask promenad i ösregn och blåst så beslutade jag för att tända i vedpannan och fixa stallet. Min Elektra satt snällt uppe vid husknuten när jag kollade till henne flertalet gånger. När jag väl var på ingång så var hon borta. Jag ropade och började tro att jag stängt in henne i stallet, men Elektra fanns inte någonstans. Efter att matte ropat många gånger och ilskan stigit ett antal x gånger kommer Elektra dock inte i grå version utan i en brun och grusig version. Tok till hund hade varit under ruckelhuset som innebos av diverse möjliga djur och insekter där hon antagligen hade haft utgrävning. Kan ingen bara riva ned eländet eller elda upp skiten? Vet inte hur många fåglar jag har fått rädda där som flugit in och sedan hållt på att flyga mot fönsterrutor. Sen tycker jag inte det är så mysigt med grävlingar intill husknuten. I alla fall det blev bara att till öppna dörren och peka mot duschen. Elektra vet mycket väl när hon gjort nåt fel och ställde sig snällt i duschen.


Nyduschad byracka dock inte bortskänkes längre...

1 kommentar:

  1. Lilla söta Elektra! Att en sån gamling gör så mycket hyss!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...