torsdag 15 september 2011

Redo för forntiden!

Tess är redo för forntiden. Om en stund beger jag mig iväg mot skolan för att få en upplevelse i Ekehagens Forntidsby. Allt är packat och klart tror jag i alla fall. Ska bli roligt det här. Verkar som vi får hyfsat väder i alla fall. Men det är svårt att veta vad man behöver i forntiden egentligen ;)




* Sovsäck (Hade helst velat ha en hästen säng med)
* Liggunderlag (Kanske gör det lite mjukare)
* Ficklampa (Antar det kan vara läskigt mörkt)
* Kudde  ( A och O att sova med min älskade kudde)
* Mariekex och marshmallows ( Måste vid grillning)
* Ketchup och senap (Mitt ansvar att ta med)
* Dricka  ( Kan inte överleva utan lite pepsi max i forntiden)
* Underställ ( Sååå sexigt )
* Regnkläder ( Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder)
* Tandborste och tandkräm ( Antar det inte fanns i forntiden, men ett måste bara för att känna sig fräsch) 
* Extra och torra strumpor (Vet väl alla att det är livsfarligt att frysa och vara blöt om fötterna)
* Kamera ( Måste för att föreviga detta äventyr)
* Mössa, halsduk och vantar (Klart man måste ha, är ju faktiskt förskollärare)
* Anteckningsblock och penna (Så jag kan skriva hem, i fall jag blir kvar där)
* Pengar (Nödsituationer ifall jag måste muta någon eller något)
* Busskort ´(Så jag kan resa hem från forntiden eller i alla fall Jönköping)
* Hårborste och andra nödvändiga prylar (För att se anständig ut)
* Mobiltelefon (Gaaah min kontakt med omvärlden måste med. Lämnar dock min Htc hemma och nöjer mig med skruttibangbangtelefonen)
* Ett glatt humör ( Ja jag är ju i vanliga fall en pessimisst, men idag tänker jag bara gå runt och le. Får se det som en mindre lyxig spa-kväll)


Tess är helt enkelt redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...