söndag 28 augusti 2011

Tänk med hjärtat och lyssna på hjärtat

" Att tänka med hjärtat ger oss möjligheter att se världen som vacker och god, men man riskerar också att bli sårad och utskrattad. Lever man nära sitt hjärta så lever man också nära sina rädslor och de flesta människor väljer hellre att sätta upp ett skydd, för det är lättare att undvika det som lite ont än att röra vid det."

(Lou Rossling, Tänd dina stjärnögon - vad barn har lärt mig.)




Underbara kloka Lou Rossling. Har precis läst klart hennes bok "Tänd dina stjärnögon - vad barn har lärt mig". Måste säga att det är mycket tänkvärt som hon har skrivit. Boken har berört mig och gett mig många tankar att bära med mig. Mycket läsvärd bok för oss som arbetar inom skolan, men även för andra medmänniskor. Som sagt jag rekommenderar denna starkt! Kram//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...