tisdag 23 augusti 2011

Nattinatt...


Nattinatt mina vänner. Nu är Tess trött efter en fullspäckad dag.
Trött i huvudet efter att ha varit i skolan och trött efter att ha varit på möte.
En examinationsuppgift rikare, men den fixar jag klart på torsdag.
Imorgon ska jag göra det jag älskar dvs. att arbeta!
En annan insikt så här på tisdagskvällen är att livet ter sig väldigt märkligt ibland.
Möjligheter, men även begränsningar kan uppkomma när man minst anar det.
Jag älskar möjligheter, men avskyr när jag tvingas att begränsa mina möjligheter.
Begränsningar, bara ordet får mig att rysa.

Jag vill njuta av livet som om varje dag är den sista.
Vill utforska, upptäcka och uppleva.
Vill inte vara den där som inte ser möjligheterna.
Ibland önskar jag mig en flygande matta.
Tänk vad det vore skönt att bara sätta sig på mattan och tänka på ett resmål.
Ikväll vet jag precis vilket resmål jag hade ställt in min flygande matta mot.
Pilutta dig, Pilutta dig, jag vet nåt hemligt som bara är för mig.

"Förväntan ger livet mening"

Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...