måndag 22 augusti 2011

Ett stort orosmoln...

Kursstarten är avklarad. Precis som i princip alla kursstarter så är man nästan mer förvirrad än vad man var innan. Vi blev inte så många i denna kurs vilket är ganska skönt, men vilket även innebär ännu mer schemaändringar. Man blir nästan livegen som student och planera sitt liv är en omöjlighet. Galet vad jag längtar efter att bara arbeta! Då finns det ju möjlighet att planera bättre! Det finns inget i stort sett som heter obligatoriskt när man arbetar utan skulle man behöva ledigt för t.ex. besök på sjukhus så är det oftast inget problem. Blir man sjuk och missar nåt i skolan då får man snällt komplettera med en ettervärre uppgift. Jag har hittills under min skoltid på HLK sluppit kompletteringar på grund av att jag varit sjuk eller frånvarande *Tack och lov* Men jag får faktiskt riktigt ont i magen av allt schemastrul och ändringar. Ett stoooort orosmoln är på intågande och jag orkar inte med fler prövningar just nu. Tröstshoppade lite idag efter kursstarten i form av två stickade tröjor och en snodd att ha runt halsen i vinterkylan. Orosmolnet blev nog allt lite mindre av shoppingen. Kram//Tess

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...