tisdag 28 juni 2011

Snart är tisdagen över...


Livet på landet sägs vara fridfullt och avslappnat. Tjiiii säger jag bara för det finns alltid tusen saker som skall göras till exempel köra in ved så man inte fryser rumpan av sig i vinter särskilt nu när rena rama istiden verkar anlända varje vinter. Sen ska det tvättas kläder som ska hängas upp på tork, nu äntligen har jag lyckats få bläddra i min nyinköpta tidning Amelia - Sommar i min solstol. Då har solen gått ned så pass att skogen hindrar den från att stråla på mig så nu noterar jag i min att göra lista "Hugg ned skogen". Får göra ett nytt försök att sola imorgon, för vedkaparen har inte hunnit kapa upp någon mer ved idag. Hehe så då får jag kanske lite semester imorgon, men vad gör man inte för husrum ;) Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...