fredag 27 maj 2011

Jag vill!!!

Jag vill ha en ridbar häst nu. Läser varenda annons med kallblod. Vill ha en skogsmulle att lunka runt på i skogen. Ta en galopp över ängen, rida barbacka och glida av med en duns eller varför inte hoppa ett pyttelågt hinder dvs Tess höjd på hindret. Saknar verkligen min gamla trotjänare Sussie en dag som denna.
Fast jag har funderat om jag inte ska något annat än en fjordhäst denna gång. Är lite inne på haflinger eller en nordsvensk kanske eller gaaah jag vet inte.

1 kommentar:

  1. Haflingers är jättevackra, men ofta flockbundna och inte så mjuka i temperamentet som de ser ut att vara. Välj häst efter personlighet och inte efter ras. Du hittar säkert en jättego TessHäst!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...