tisdag 1 mars 2011

Ny månad...

Mars är här! Jag hoppas verkligen att vintern ger med sig snart. Statistiken är över vilket är oerhört skönt, men nu väntar 5 veckors VFU och sen väntar examensarbetet. Jag vet inte riktigt vad jag känner för examensarbetet för jag var så taggad, men efter gårdagens handledning så kändes inte så längre.

Livet på landet går i alla fall sin gilla gång. Surhönan Barbro surar så fort jag kliver in i hönshuset och jag tror det kommer bli en upplevelse den dagen Barbro får kycklingar. Rådjuren väntar varje morgon vid skogskanten på sin utfodring och häromkvällen försökte Flinga snatta av deras morötter. Denna lilla pålle går inget förbi. Hon förföljde mig till skogen när hon insåg att matte hade nåt i famnen. Tur att vi kanske inte har några grannar precis intill än för de ord som hördes i skogen va inte särskilt vackra...



(Surhönan Barbro)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...