lördag 12 februari 2011

Det skall bli intressant...

Gården intill är till salu. Jag är nog en sån där människa som inte gillar förändringar och kalla mig gärna bakåtsträvare. Sitter här och funderar på mardrömsscenarion som följande:

1. En besserwisser köper det som tror sig veta allt och kan allt *Urk* Glömmer aldrig när en besökare skulle lära mig om vad vildsvin äter. Nä men jag är bara 10 år gammal och har inte alls koll på viltet och deras vanor.

2. En jaktdåre köper det och jagar alla de dagar det är tillåtet och har typ 10 jakthundar samt får den brilljanta idén att ta hit turister som skjuter allt som rör sig. Med tanke på mitt intresse om att skydda viltet och t.o.m har mer eller mindra tama rådjur vore detta en katastrof. Är det då en jägare som tror att hundar ska bo i en hundgård dygnet runt och nöjer sig med att hunden får motion på helgen bara så lär jag gå i kok.

3. En ekonomisk person som ser framtiden i vindkraftverk och ska sätta upp det i varje hörn * Över min döda kropp för då kommer jag snoka rätt på varenda motargument och instans som finns att tillgå*

4. En stadsmänniska som vill ha lugn och ro som bryter ihop så fort det hörs en motorsåg eller en traktor starta. Då kommer jag gratulera människan och säga välkommen till landet.

5. En allergiker som tror man dör för att man bor ca 300 meter från ett stall med livslevande hästar och andra djur. Ja vad gör man i detta läget? Köper allergivänliga hästar som American Curly?

Nä jag borde nog köpa stället själv. Så slipper jag drömma mardrömmar...
Fast det kan ju bli bra naturligtvis också, men nä jag tänker nog vara pessimisst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...