måndag 22 november 2010

Dag 3 - Mina föräldrar


Då var det dags att skriva om mina föräldrar som heter Roland och Elisabeth. De bor på gården som de tog över från mina morföräldrar och det är även gården som jag är uppväxt på sedan jag var 2 år gammal fram tills jag flyttade hemifrån när jag var 19 år. Att de stod ut mig är ett under för jag var en ganska trotsig dotter med ett sjujäklars humör. Är faktiskt ärligt orolig om jag får egna barn att de ska ärva mitt temperament.

Min pappa arbetar inom metallindustrin, fackligt engagerad, serietidningssamlare och en stor fantast av hockey. Min mamma är kokerska på en förskola, fackligt engagerad, djurälskare och är ute mycket på promenader med hunden Ronja.

Summan av kardemumman så har ärvt serietidningsgenen, djurintresset och det är väl mammas förtjänst att jag läser till förskollärare då hon tyckte jag skulle testa på att vikariera inom barnomsorgen och det blev mitt kall. Jag har dock inte ärvt det fackliga intresset eller intresset för hockey.

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...