söndag 21 november 2010

Dag 2 - Min första kärlek

Min första kärlek!


Idag ska jag blogga om min första kärlek som jag fann när jag 8 år gammal.
Jag saknar min första kärlek väldigt mycket jag fick 17 år tillsammans med min kärlek. Eh va? Tänker ni nu! Jo min första kärlek är ingen kille nej nej min första kärlek hade 4 ben samt man och svans och världens två klokaste ögon. Sussie var hennes namn och var av rasen Norsk Fjordhäst. Jag mötte henne på ridskolan i Taglarp utanför Vaggeryd och när jag var 13 år fick hon flytta hem till mig och fram till 2005 var Sussie gårdshäst hos mina föräldrar.
Sussie gick lös hemma på vår gård och älskade sina får. Min ponny Flinga införskaffades som sällskap, men Sussie tyckte inte alls om att få någon nedrans minishettis till sällskap och visade detta mycket tydligt genom att göra stora försök att äta upp henne.
R.I.P 20/10 2005 och min första kärlek saknas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...